Λιπομέτρηση και σύσταση του σώματος

Ανάμεσα στους τρόπους λιπομέτρησης είναι η μέθοδος των δερματοπτυχών, η βιοηλεκτρική αντίσταση, η υπέρυθρη ακτινοβολία και το ζύγισμα κάτω από το νερό που στηρίζεται στην αρχή του Αρχιμήδη.

Τα αποδεκτά όρια λίπους για άνδρες και γυναίκες όπως παρουσιάζονται στην διεθνή βιβλιογραφία είναι 13-18% για τους άντρες και 18-25% για τις γυναίκες.

Προσωπική μου γνώμη είναι ότι όσον αφορά το personal training και γενικότερα την εκγύμναση κάποιου ατόμου, επιβάλλεται ο αθλούμενος να έχει ελέγξει το σώμα του με κάποιες ιατρικές εξετάσεις, να έχει κάνει λιπομέτρηση και σύσταση σώματος. Κρίνεται απαραίτητο διότι διαφορετικά δεν υπάρχει στόχος και όπου δεν υπάρχει στόχος δεν υπάρχει πρόθεση από τον ενδιαφερόμενο..

 

Η σύσταση του σώματος είναι με απλά λόγια το σύνολο της άλιπης σωματικής μάζας και του λίπους που συνιστούν το συνολικό βάρος του σώματος. Η άλιπη μάζα συμπεριλαμβάνει τα οστά, τους μύες, το νερό, συνδετικούς και οργανικούς ιστούς.

Το σωματικό λίπος αποτελείται από το δομικό και το αποθηκευτικό λίπος. Στο δομικό λίπος περιλαμβάνεται το λίπος οργάνων και ιστών όπως νεύρα, πνεύμονες, συκώτι, εγκέφαλος

απώλεια βάρους, συμβουλές διατροφής, personal trainer, Τζανουδάκης Γιάννης
 
personal training, προσωπικός γυμναστής, Τζανουδάκης Γιάννης